El 1970 s’inicia en els ports de Palma el procés d’implantació
del sistema de transport amb càrrega rodada, que implica un augment de la
productivitat de les operacions i un considerable estalvi de costos.
El novembre de 1970 entra en servei el primer
vaixell de càrrega rodada que comunica regularment el port de Palma i els de la península. Es tracta
del Rolón Plata, de la naviliera Trafume.
Uns mesos més tard el segueix el seu vaixell germà Rolón Oro, també de Trafume.
El maig de 1971 la naviliera Suardiaz
incorpora el vaixell Rivagijón i uns
mesos més tard el Rivanalón. El 1973
incorpora el Rivanervión i el 1974 el
Rivamahón. Els quatre vaixells
esmentats són de càrrega rodada.
El juny de 1971 la Naviliera Mallorquina ,
dels germans Salas Garau, posa en servei el vaixell Cala d’Or, que a la tardor del mateix any es perd en embarrancar a
la costa d’Eivissa. Al final del 1971 es posa en servei el Cala Marsal i el 1972 el vaixell germà Cala Llonga.
El setembre de 1972 la naviliera Ybarra incorpora el vaixell cangur Cabo San
Sebastián.
Els vaixells esmentats i les seves companyies armadores
varen protagonitzar una profunda transformació del transport marítim de càrrega
a les Balears els primers anys de la dècada dels anys 70 del segle passat.
Bibliografía
No hay comentarios:
Publicar un comentario