Enginyer de camins, canals i ports. Estudia el
batxillerat a l’Institut Balear. A la Universitat Politècnica
de Madrid es
titula en enginyeria de camis (1868). El 1871 publica un treball que explica la
viabilitat econòmica d’una línia de ferrocarril entre Palma i Inca, que dóna
pas a la creació de la Societat del Ferrocarril de Mallorca
(1872). El 1873 comencen els treballs de traçat i les obres s’inauguren el
24-II-1875. Posteriorment, la línia es perllonga
fins a sa Pobla (1876), Manacor (1879), Felanitx (1807 i Santanyí (913).
Propugna i defensa l’esbucament de les murades de Palma, la supressió de les
zones polèmiques (1895) amb limitacions d’edificació i l’enderrocament de la
porta de Santa Margalida. És vocal de la Comissió Provincial
de Monuments i acadèmic corresponet de la Real Academia de
Bellas Arts de San Ferando. Fins al 1907 és cap d’Obres Públiques a les Balears.
Mor a Palma als 73 anys. El 1902 és declarat fill il·lustre de Palma. Un carrer
de Palma duu el seu nom des del 1939. El seu nom fa part de la llista d’alumnes
il·lustres de l’Institut elaborada el 1953. Té una entrada a la GEM.
Bibliografía
GEM, 5, 101-102.
No hay comentarios:
Publicar un comentario